Головна » Статті » Розробки уроків » Математика |
Мета: ознайомити учнів з новою величиною — площею як властивістю плоских фігур; вчити порівнювати предмети за площею способом накладання, «на око»; вправляти учнів в обчисленні виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на сумісні дії; розвивати логічне мислення; виховувати старанність у роботі.
Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 574
1) × 75046 2) × 200275 9 4 675414 801100
3) 3 • 348 + 407 • 7 = 3893 × 348 × 407 + 1044 3 7 2849 1044 2849 3893
4) 5 • 280 – 280 : 10 = 1372 × 280 280 : 10 = 28 – 1400 5 28 1400 1372
5) 2 кг – 200 г = 2000 г – 200 г = 1800 г = 1 кг 800 г 6) 2 м – 200 см = 200 см – 200 см = 0
Завдання 575 Р = (2 см 5 мм + 4 см 5 мм) • 2 = 7 см • 2 = 14 см.
2. Усні обчислення 1) Розв’язати «ланцюжок». 30 ∙60 : 9 + 590 – 330 = (460) 600 : 3 – 150 ∙6 : 2 = (150)
2) Розв’язати задачі. - Найбільша відстань, на яку можуть піднятися птахи, 8200 м. Скільки це кілометрів? (8 км 200 м) - Маля кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? (700 см) Його вага 2 т. Скільки це кілограмів? (2000 кг) - За один день кит випиває 600 л води. Скільки літрів води він вип’є за 100 днів? (60 000 л) - Тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів? (4 ц) - Найбільшу веселку можна спостерігати 3 год. Скільки це хвилин? (180 хв)
3) Математичний диктант. — Записати тільки відповідь. - Збільшити число 350 у 3 рази. (1050) - Збільшити число 350 на 3. (353) - Зменшити число 520 у 2 рази. (260) - Зменшити число 520 на 20. (500) - Знайти 1/4 від 200 м, 600 см. (50 м; 150 см) - Визначити, чому дорівнює периметр рівностороннього трикутника, якщо довжина його сторони 9 см. (27 см) - Визначити, чому дорівнює периметр квадрата, якщо довжина його сторони 30 см. (120 см)
4) Робота за підручником (с. 94). Завдання 576 1) 6 • 60 : 30 = 360 : 30 = 12; 2) 80 + 40 • 7 = 80 + 280 = 360; 3) 12 • 2 • 3 + 28 = 72 + 28 =100; 4) 800 : (40 • 2) + 100 = 800 : 80 + 100= 10 + 100 =110.
3. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми і мети уроку 1) Порівняйте відрізки за довжиною (спочатку «на око», потім — вимірюванням). __________________ _____________ __________________
2) Порівняйте круги. Як можна це зробити?
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ 1. Пояснення вчителя — Ви вже вмієте обчислювати периметр фігури. У яких одиницях вимірюють периметр квадрата? — А зараз ми накладемо круги один на одний. (При накладанні фігур учні визначають, яка поверхня більша, а яка — менша.) Поверхня цих фігур називається площею. З такою величиною, як площа, ми часто зустрічаємося у повсякденному житті: площа квартири, площа дачної ділянки, площа поля чи городу тощо.
2. Первинне закріплення. Робота за підручником (с. 94) Завдання 577; 578
3. Фізкультхвилинка
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею Завдання 580 (с. 95) План розв’язування задачі 1) Скільки сторінок тексту набирає перший оператор за 1 день? 2) Скільки сторінок тексту набирає другий оператор за 1 день? 3) Скільки сторінок тексту набирають обидва оператори за 1 день? 4) За скільки днів обидва оператори наберуть 90 сторінок? Розв’язання 1) 100 : 5 = 20 (стр.) — перший оператор за 1 день. 2) 100 : 4 = 25 (стр.) — другий оператор за 1 день. 3) 20 + 25 = 45 (стр.) — разом два оператори за 1 день. 4) 90 : 45 = 2 (дн.) — надрукують 90 сторінок. Відповідь: за 2 дні два оператори разом надрукують 90 сторінок.
2. Гімнастика для очей
3. Самостійна робота Завдання 579 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. 4. Перевірка самостійної роботи 1 варіант 6700 • 6 = 40 200 8 • 83 201 = 665 608 17 005 • 8 + 28 786 = 136 040 + 28 786 = 164 826 2 варіант 270 000 • 3 = 810 000 5 • 3020 = 15 100 4207 • 6 – 3019 • 2 = 25 242 – 6038 = 19 204 V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ — Що нового дізналися на уроці? — Яке завдання було найцікавішим?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Завдання 581; 582 (с. 95).
| |
Переглядів: 950 | |
Всього коментарів: 0 | |