Головна » Статті » Розробки уроків » Математика

Одиниці вимірювання площі. Задачі, які включають дії над величинами, вираженими одиницями площі

Мета: ознайомити учнів з одиницями вимірювання площі; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, спостережливість; виховувати акуратність, старанність.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення (див. додатковий матеріал до уроку на с. 3)

3. Повідомлення теми і мети уроку

 

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Пояснення вчителя

— Для вимірювання величини обирають одиниці вимірювання. Існують одиниці вимірювання і для площі. Невеликі площі вимірюють квадратними сантиметрами. Квадратний сантиметр — це площа квадрата зі стороною 1 см. При числах «квадратний сантиметр» записують скорочено так: 1 см 2 , 7 см 2 .

2. Первинне закріплення. Робота за підручником (с. 98)

Завдання 602

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в парах

— Полічіть, скільки квадратних сантиметрів у кожній фігурі.

 

 

 

2. Гра «Знайди пару»

— Розглянемо, де в житті можна застосовувати ті чи інші одиниці вимірювання площі.

За допомогою стрілок укажіть, яку одиницю вимірювання зручно використати для вимірювання площі конкретної фігури.

Аркуш паперу                       кв.км

Поле                                     а

Лист металу                         кв.м

Футбольне поле                   кв.см

Грядка                                  га

Територія країни                    кв.мм

 

3. Робота за підручником (с. 98)

Завдання 603 (робота в групах)

Завдання 604 (робота в парах)

Завдання 605 (з коментуванням)

 

Розв’язання

1) 25 – 6 = 19 (а) — на 19 арів площа присадибної ділянки більша від площі саду.

2) 604 000 – 551 000 = 53 000 (км 2 ) — на 53 000 км 2 територія України більша від території Франції.

4. Фізкультхвилинка

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 99)

Завдання 606

1) 10 000 – 604 · 5 – 910 = 10 000 – 3020 – 910 = 6980 – 910 = 6070;

2) 37 · 14 – 693 : 21 = 518 – 33 = 485;

3) 50 507 · 6 + 14 850 = 303 042 + 14 850 = 317 892;

4) 936 : 26 + 35 · 22 = 36 + 770 = 806.

2. Колективне виконання завдань

1) Допишіть одиниці вимірювання: площа віконного скла 8400...; площа поверхні обкладинки книжки 320...; площа поверхні картки 45 000...

2) Учень правильно виконав вимірювання, але не записав відповідних одиниць, допишіть їх:

а) площа класної кімнати 24...;

б) площа поверхні стола 84...;

в) площа поверхні обкладинки зошита...

3) Визначте, де допущені помилки у визначенні одиниць вимірювання:

а) площа кімнати 14 м2;

б) площа шкільного коридору 37 м2;

в) площа аркуша зошита 340 м2;

г) площа шкільного двору 200 дм2.

4) Щоб посадити одну вишню, потрібно 18 м2 землі, а для одного горіха 40 м2.

Для яких дерев і на скільки більшу площу потрібно.

5) Україна — одна з найбільших європейських держав, її площа 604 тис. км2.

На скільки квадратних кілометрів площа України більша за площу Франції (544 тис. км2), Швеції (450 тис. км2)?

6) Чорне море має площу 42 300 км 2 . Це на 385 000 км 2 більше, ніж площа Азовського моря. Яка площа Азовського моря?

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?

— Пригадайте, які одиниці вимірювання площі ми сьогодні вивчали. Де вони застосовуються?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 607; 608 (с. 99).

 

Додатковийматеріал до уроку

2. Усні обчислення

1) Розв’язування задач.

  • Висота коня 1 м 6 дм, а верблюда — на 6 дм вище. Запишіть висоту верблюда у сантиметрах. (220 см)
  • Кит досягає у вазі 150 000 кг. Скільки тонн важить кит? (150 т)
  • Стрибок дельфіна складає 680 см. Запишіть висоту стрибка в метрах і сантиметрах. (6 м 80 см)
  • Розмах крил у кондора 275 см. Скільки це метрів, дециметрів і сантиметрів? (2 м 7 дм 5 см)
  • Юрій Гагарін на кораблі «Восток» облетів земну кулю за 108 хвилин. Скільки годин і хвилин тривав політ? (1 год 48 хв)
  • Зріст слона 3 м 5 дм, а жираф — на 8 дм вище. Знайдіть висоту жирафа. (4 м 3 дм)

2) Математичний диктант.

— Записати й обчислити.

  • Добуток чисел дорівнює 6000. Перший множник 5. Чому дорівнює другий множник? (1200)
  • Різницю чисел 1500 і 500 збільшити у 4 рази. (4000)
  • числа дорівнює 90. Чому дорівнює число? (180)
  • Добуток чисел 148 і 0 збільшити на 25. (25)
  • Суму чисел 280 і 120 зменшити у 5 разів. (80)
  • Скільки вийде сотень, якщо три тисячі поділити на три десятки? (1 сот.)
  • Швидкість велосипедиста 15 км/год, а швидкість мотоцикліста 90 км/год.
  • У скільки разів швидкість мотоцикліста більша за швидкість велосипедиста? (У 6 разів)

 

Категорія: Математика | Додав: YaYana (31.01.2017)
Переглядів: 1616 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar